Studiu de somn și pierderea în greutate. Hormonii care influențează apetitul


Sus Sfaturile privind atingerea unei greutati ideale se indreapta preponderent asupra alimentatiei sanatoase si a sportului.

Îmbunătățirea somnului și a metabolismului Puteți estima numărul de calorii arse în timpul somnului și puteți calcula modul în care se potrivește cu un plan de slăbire, dar asta nu garantează că veți pierde în greutate în timp ce dormiți. Singurul mod în care veți scăpa de kilograme este consumând în mod constant mai puține calorii decât are nevoie corpul pentru energie. De asemenea, puteți crește numărul de calorii pierdute în timp ce dormi, urmând un program regulat de somn, dormind suficient și menținând mușchii slabi. Bacsis Corpul tău continuă să ardă calorii în timp ce dormi, dar singura modalitate de a slăbi este să consumi în mod constant mai puține calorii decât arzi. Calorii arse în timpul somnului Corpul continuă să ardă calorii atunci când dormi, deoarece are nevoie de energie pentru a menține creierul, inima, plămânii și toate celelalte sisteme vitale de lucru.

Sa mancati mai putin si sa va miscati mai mult nu este intotdeauna suficient, spun oamenii de stiinta, dintr-un motiv simplu din pricina efortului de a face fata responsabilitatilor zilnice, programului de la serviciu si studiu de somn și pierderea în greutate de sport, este posibil sa nu aveti suficient timp pentru odihna. Somnul insuficient mai putin de 7 ore pe noapte poate diminua efectele unei diete echilibrate, crescand apetitul alimentar si afectand nivelul energetic al organismului, necesar pentru depunerea efortului fizic.

Somnul si celulele de grasime Sus Dupa o noapte de somn insuficient sau de proasta calitate, se instaleaza starile de epuizareconfuzie si irascibilitate. Nu doar creierul si corpul resimt aceste simptome, ci si celulele de grasime. Cercetatorii Universitatii din Chicago au inventat chiar si termenul de ameteala metabolica, referindu-se la dezechilibrul metabolismului provocat de privarea de somn.

De ce este somnul atât de important pentru pierderea în greutate

Dupa patru zile de somn prost, capacitatea organismului de a folosi corespunzator insulina hormonul care regleaza activitatea celulelor grase scade semnificativ. Atunci cand insulina functioneaza corect, celulele de grasime preiau acizii grasi si lipidele din fluxul sanguin, prevenind depunerea lor in tesuturi. Daca acest proces nu se mai desfasoara in conditii normale, grasimile lipidele continua sa circule in sange, stimuland productia de insulina.

Hormonul secretat in exces ajunge sa depoziteze grasimea acolo unde nu ar trebui in tesuturile hepatice, de pilda.

Obezitatea şi apneea în somn

Astfel, apare ingrasarea si riscul crescut de instalare a diabetului si a altor afectiuni favorizate de excesul ponderal. Privarea de somn si apetitul alimentar Sus Numeroase persoane cred ca senzatia de foame este strans legata de vointa proprie si de capacitatea de autocontrol, insa acest lucru este gresit.

Semnalele de foame sunt controlate de doi hormoni, leptina si grelina. Leptina este un hormon produs in celulele de grasime. Cu cat exista un nivel mai scazut de leptina la acest nivel, cu atat mai pregnanta este senzatia de stomac gol.

Dar, ce să vezi, nu este atât de simplu pe cât pare și nu e chiar suficient. Uneori vrei să mănânci mai puțin și să te miști mai mult, dar pare imposibil să faci acest lucru. Dincolo de faptul că nu mereu reușim să păstrăm proporția corectă între acestea două, dacă ne gândim la dinamismul ca să nu îi spun haosul din viața noastră, mai este un aspect pe care îl ignorăm întotdeauna. De altfel, în consilierea pe care o fac pe nutriție, printre primele mele întrebări cu care îi iscodesc pe oameni este acesta: somnul, cum stați cu somnul?

Cu cat organismul produce mai multa grelina, cu atat mai accentuat va fi apetitul alimentar, in timp ce numarul caloriilor arse se reduce metabolismul incetinesteiar cantitatea de grasime depozitata in tesuturi creste. Organismul persoanelor care dorm mai putin de sase ore pe noapte produce grelina in exces si mai putina leptina, fiind mai afectat de senzatia persistenta de foame.

Legatura dintre somn si greutate

Totodata, somnul insuficient determina cresterea nivelului de cortizol in organism, asa numitul hormon al stresului, asociat cu studiu de somn și pierderea în greutate in greutate. Cortizolul activeaza regiunea cerebrala responsabila cu dorinta de a manca alimente asociate cu sentimentele de primire a unei recompense. Combinatia dintre excesul de grelina si un nivel ridicat de cortizol impiedica instalarea starii de satietate, provocand cresterea anormala a apetitului alimentar, indiferent de cantitatea de hrana consumata.

Un alt studiu de specialitate a descoperit ca oamenii care nu beneficiaza de un somn calitativ au tendinta de a face alegeri alimentare nesanatoase.

niplul scuturi de scădere în greutate

Odihna proasta sisteaza activitatea lobului frontal al creierului, responsabil cu luarea deciziilor. Asadar, desi o persoana stie in mod normal ca nu este sanatos sa consume trei felii de tort dupa masa, actioneaza impulsiv si da curs abuzului alimentarintrucat ratiunea sa este afectata de privarea de somn. Cercetatorii au observat ca epuizarea participa la un alt fenomen fiziologic periculos pentru controlul greutatii corporale.

ce este bun de slabit

Cand o persoana se simte obosita, activitatea de la nivelul amigdalei creste regiunea cerebrala a recompenselorceea ce inseamna o accentuare a dorintei de a consuma alimente nesanatoase, ce ofera o satisfactie temporara. O alta cercetare, publicata in revista Psihoneuroendocrinologie, a descoperit ca oamenii care nu au un program de somn sanatos au tendinta sa consume portii mai mari de mancare, crescandu-si astfel considerabil sansele de ingrasare.

cum să pierzi 11 kilograme de grăsime

Somnul si randamentul fizic Sus Somnul de proasta calitate nu afecteaza doar dieta si apetitul alimentar, ci si randamentul fizic necesar respectarii unui program regulat de miscare. Indiferent de telurile de fitnesstonusul muscular este important in procesul arderii grasimilor.

spirulina cu catina slabeste

Privarea de somn afecteaza sinteza proteinelor, respectiv capacitatea corpului de a-si dezvolta masa musculara. Oboseala este un factor important si in disponibilitatea scazuta de a face miscare. Mai mult decat atat, somnul insuficient afecteaza si capacitatea organismului de a se reface dupa efort, precum si productia hormonului de crestere, important pentru mentinerea aspectului tanar si a vigorii fizice.

13 moduri ușoare de a pierde greutatea apei

In conditiile unei odihne de proasta calitate, orice activitate zilnica pare mult mai dificil de intreprins, mai ales daca este vorba despre un antrenament fizic solicitant. Beneficiile somnului in pierderea in greutate.

pierderea în greutate wawa spălați grăsimea